PRZECZYTAJ

NATURAlny trend

Warzywa z eko-gospodarstw, opakowania z trzciny cukrowej, lniana garderoba, drewniane dodatki do domu, sznurowane dekoracje, kosmetyki z naturalnym składem, obrazy malowane pięknem natury, przestrzenie biurowe wypełnione roślinami… zamiłowanie do natury widać już w wielu dziedzinach życia. To efekt zwiększonej świadomości społeczeństwa i wyboru tego, co jest nam bliskie i bardziej nam służy. Matka Natura obdarzyła nas niezwykłym bogactwem. Dlaczego z tego nie korzystać?

„Natura nie jest miejscem do odwiedzenia. To jest nasz dom.”
Gary Snyder

A jak autentyczność

Eko-trend przybiera na sile i jest wykorzystywany na wielu poziomach marketingu. Naturalne produkty stały się bardziej dostępne, coraz więcej osób jest nimi zainteresowanych, a więc pojawiają się kolejne produkty z hasłem przewodnim NATURA. I jak to w biznesowym świecie bywa – jedni wtapiają się w ten trend i płyną z nim całym sercem, ponieważ jest to bliskie ich filozofii osobistej. Inni traktują wyłącznie jako okazję do zarabiania. I tu pojawia się coś, co dla świadomych konsumentów jest niezwykle istotne – autentyczność.

Jak się czujesz, gdy wchodzisz do eko-sklepu w poszukiwaniu zdrowych produktów dla swojej rodziny i wita cię właścicielka, która z uśmiechem na twarzy opowiada o nowościach, a jednocześnie wspomni o leśnych spacerach i swoich zdrowych wypiekach podczas weekendu? A jak się czujesz, gdy wejdziesz do eko-sklepu i widzisz właścicielkę, która właśnie jadła na obiad fast foody? Każdy ma swoją drogę, ale różnice poczujesz od razu. Produkty będą te same, ale klimat już nie ten.

Naturalne elementy

Jeśli jesteś właścicielką/właścicielem marki, która ze względu na profil działalności nie oferuje naturalnych produktów, a uwielbiasz wszystko, co naturalne, to nic nie stoi na przeszkodzie, by wprowadzić trochę natury w swoje biznesowe przestrzenie. Mogą to być zielone ściany lub wypełnione pięknymi oczyszczającymi powietrze roślinami części wspólne, huśtawki hamakowe, drewniane stoliki i dodatki, dyfuzory z naturalnymi olejkami czy misy wypełnione owocami. Możesz postawić na naturalne tkaniny, ale też ograniczyć drukowanie dokumentów czy ilość plastiku.

Styl życia

Natura to nie tylko materialne aspekty. To także styl życia. Jak wiadomo „natura się nie spieszy, a wszystko jest zrealizowane.” Dlatego warto wprowadzić do swojego biznesowego życia więcej przyjemności, oddechu i chwil przeznaczonych na regenerację. Warto pomyśleć o codziennej aktywności, przerwach od monitora i zdrowych przekąskach. Jak zwykle – równowaga jest kluczowa. Dzięki niej możemy więcej, a przede wszystkim jesteśmy zdrowsi i bardziej kreatywni.

SŁOWA
natura | świadomość | rozwój